اخبار دکتری مدیریت

آغاز توزیع کارت کنکور دکتری سال 95

آغاز توزیع کارت کنکور دکتری سال 95

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبان آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۹۵ از روز ۱۱ اسفند تا ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۱۳ اسفند می توانند کارت آزمون خود را دریافت کنند.

دکتر حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ۱۵۸ هزار و ۹۴ داوطلب در آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۹۵ ثبت نام کردند که از این میان تعداد ۶۷ هزار و ۳۸۲ نفر معادل ۴۶.۶۲ درصد داوطلبان زن و تعداد ۹۰ هزار و ۷۱۲ نفر معادل ۵۷.۳۸ داوطلبان مرد هستند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: کارت شرکت در آزمون دکتری از امروز سه شنبه ۱۱ اسفند تا ساعت ۲۴ پنجشبه ۱۳ اسفند بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد و داوطلبان می توانند با ورود به سایت پرینت کارت خود را تهیه کنند.

توکلی تاکید کرد: آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۹۵ صبح روز جعه ۱۴ اسفند در ۵۴ شهر برگزار می شود. فرآیند آزمون از ۸ صبح آغاز می شود و و درهای ورود به جلسه آزمون ساعت ۷:۳۰ دقیقه بسته می شود. برای حضور در جلسه آزمون پرینت کارت آزمون به همراه کارت ملی و شناسنامه عکس دار الزامی است.

وی با اشاره به ضرایب دروس آزمون گفت: ضریب دروس زبان خارجی عمومی و ضریب استعداد تحصیلی یک است و ضریب دروس اختصاصی چهار است.

مشاور عالی سازمان سنجش اضافه کرد: دو بسته به داوطلبان آزمون دکتری داده می شود که بسته اول حاوی دروس اختصاصی است که همراه با پاسخنامه در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. همچنین بسته دوم شامل سئوالات استعداد تحصیلی و زبان عمومی است. داوطلبان باید به هر دو دفترچه سئوالات در ۲۱۰ دقیقه پاسخ دهند.

توکلی گفت: تعداد سئوالات اختصاصی نسبت به هر رشته متفاوت است اما تمامی داوطلبان باید در مدت ۱۲۰ دقیقه به سئوالات این دفترچه پاسخ دهند. همچنین تعداد ۳۰ سئوال برای استعداد تحصیلی و تعداد ۳۰ سئوال نیز برای آزمون زبان عمومی طراحی شده است که داوطلبان باید در مدت ۹۰ دقیقه به سئوالات این دفترچه پاسخ دهند.

وی افزود: کلیه دفترچه ها شخصی سازی شده و نام و نام خوانوادگی داوطلب و شماره داوطلب بر روی آن درج شده است. دفترچه ها متنوع هستند و در عناوین A.B.C.D.E.F تقسیم شده اند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج اولیه آزمون بصورت کارنامه شامل سنجش علمی و تراز نمره درهفته اول اردیبهشت ماه سال ۹۵ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن