اخبار دکتری مدیریت

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص جداول رشته ها و مواد امتحانی آزمون ورودی دوره های دکتری (Ph.D) سال 1397

بدین وسیله به اطلاع کلیه متقاضیان ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) میرساند، پذیرش دانشجو در سال 1397 بر اساس قانون “سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی” مصوب 94/12/18 مجلس محترم شورای اسلامی و همچنین آیین نامه اجرایی مربوطه و مصوبات “شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی” به شرح ذیل انجام خواهد شد. لذا ضرورت دارد تمامی متقاضیان ورود به دوره دکتری در کلیه رشته های مصوب دفتر گسترش آموزش عالی اعم از دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی در آزمون ورودی دورههای دکتری (Ph.D) شرکت نمایند. لازم به ذکر است پذیرش بر اساس قانون مذکور و مطابق این اطلاعیه و شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای پذیرش آزمون مذکور (که در زمان ثبت نام توسط این سازمان منتشر میشود)، صورت خواهد گرفت.

بر اساس قانون فوق، سنجش و پذیرش دانشجو در مقطع دکتری ناپیوسته بر حسب هر یک از شیوههای « آموزشی ـ پژوهشی» و «پژوهش محور» به شرح زیر انجام میشود:

الف ـ دکتری آموزشی ـ پژوهشی: سنجش و پذیرش برای ورود به دوره دکتری ناپیوسته آموزشی ـ پژوهشی بر اساس معیارهای زیر صورت میگیرد:

1ـ آزمون متمرکز (50 درصد)

2ـ سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (20 درصد)

3ـ مصاحبه علمی و سنجش عملی (30 درصد)

ب ـ دکتری پژوهش محور: سنجش و پذیرش برای دوره دکتری ناپیوسته پژوهش محور بر اساس معیارهای زیر صورت میگیرد:

1ـ آزمون متمرکز (30 درصد)

2ـ سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (20 درصد)

3ـ مصاحبه علمی و بخش عملی (30 درصد)

4ـ تهیه طرحواره (20 درصد)

اجرای مرحله اول (آزمون متمرکز) توسط سازمان سنجش آموزش کشور و امتیاز مربوط به سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و … توسط دانشگاهها و مراکز آموزش عالی پذیرنده دانشجو انجام خواهد شد.

بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی مواد آزمون متمرکز دکتری (Ph.D) سال 1397 به شرح زیر خواهد بود:

الف) آزمون زبان با ضریب (1)

ب) آزمون استعداد تحصیلی  با ضریب (1)

ج) آزمون دروس تخصصی در سطح کارشناسی یا کارشناسی ارشد  با ضریب (4)

سنجش و پذیرش برای کلیه دورهها شامل: روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پژوهش محور، پردیسهای خودگردان، پیام نور،بورس اعزام به خارج، مؤسسات غیر انتفاعی، دانشگاه آزاد اسلامی و …. بر اساس قانون فوق صورت خواهد گرفت لذا کلیه متقاضیان ورود به دوره دکتری (Ph.D) و همچنین دستیاری دامپزشکی سال 1397 لازم است در این آزمون ثبت نام و شرکت نمایند. 

سایر شرایط و ضوابط

1ـ تمامی دانشجویان و فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای میتوانند در صورت دارا بودن شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی در آزمون ورودی شرکت نمایند.

2ـ دارندگان مدرک معادل دوره کارشناسی ارشد در صورتی که مشمول آئین نامه شماره 77633/2 مورخ 92/5/28 که توسط معاون آموزشی وزارت متبوع ابلاغ شده، باشند میتوانند در آزمون شرکت نمایند.

3ـ مؤسسات برای پذیرش دانشجو در مهرماه از داوطلبانی میتوانند پذیرش به عمل آورند که حداکثر تا سی و یکم شهریورماه همان سال (سال 1397) فارغ التحصیل شوند. تاریخ فارغ التحصیلی برای داوطلبانی که شروع تحصیل آنان در صورت وجود ظرفیت نیمسال دوم است، سی ام بهمن ماه همان سال (سال 1397) خواهد بود.

4ـ پذیرفته شدگان قطعی (نهایی) روزانه سال 1396 چه در دانشگاه قبولی ثبت نام کرده و چه ثبت نام نکرده باشند اجازه شرکت در آزمون سال 1397 را ندارند و یک سال محروم از آزمون هستند.

 پذیرفته‌شدگان دروه بورس اعزام به خارج در صورتیکه روند پذیرش آنها تا زمان ثبت نام آزمون در سازمان امور دانشجویان تکمیل نشده و در داخل نیز در دروه‌های روزانه پذیرفته نشده باشند، اجازه شرکت در آزمون دکتری سال 1397 را دارند.

6- سایر شرایط و ضوابط در دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی دکتری نیمه متمرکز سال 1397 درج خواهد شد.

..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن