اخبار دکتری مدیریت

نحوه پذیرش نهایی داوطلبان کنکور دکتری مدیریت سال 96

نحوه پذیرش نهایی داوطلبان کنکور دکتری  مدیریت سال 96

بت‌نام داوطلبان برای شرکت در  کنکور  دکتری نیمه‌متمرکز سال 96 از روز سه‌شنبه 16 آذر ماه آغاز شده و تا دوشنبه 22 آذرماه ادامه دارد.

پذیرش نهایی از بین داوطلبان معرفی شده به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی براساس نتیجه سنجش عمومی (آزمون متمرکز) و نتیجه مصاحبه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی،‌ بررسی مدارک، اولویت کد رشته‌محل‌های انتخابی و ظرفیت اعلام شده و سهمیه داوطلب صورت می‌گیرد.

نمره مصاحبه براساس شیوه‌نامه ابلاغی سازمان سنجش انجام می‌شود و دانشگاه‌ها برای تمام افراد معرفی شده نمره‌ای مطابق با شیوه‌نامه تعیین‌کرده و برای گزینش نهایی به سازمان سنجش ارسال می‌کنند. 

دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی می‌توانند با توجه به نمرات داوطلبان و نظر گروه‌های آموزشی، حد نصاب (مرحله دوم) برای داوطلبان را تعیین و به سازمان سنجش ارسال کنند. 

دانشگاه‌ها مجاز به برگزاری آزمون کتبی و شفاهی از داوطلبان معرفی شده برای مرحله دوم بوده و نمره آن در مقدار نمره مصاحبه علمی و سنجش عملی لحاظ می‌شود. 

25 درصد ظرفیت پذیرش در هر کد رشته‌محل به رزمندگان و ایثارگران واجد شرایط به شرط کسب حدنصاب علمی اختصاص می‌یابد. 

براساس قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی مصوب 29 فروردین سال 89 مجلس شورای اسلامی 10 درصد سهمیه مازاد بر ظرفیت در هر کد رشته محل برای مربیان آموزش رسمی قطعی یا رسمی آزمایشی دانشگاه‌ها به شرط کسب حداقل 80 درصد نمره آخرین فرد پذیرش شده در گزینش آزاد اختصاص می‌یابد. 

داوطلبان واجد شرایط برای پذیرش در دوره دکتری می‌توانند براساس آیین‌نامه استعدادهای درخشان نیز اقدام کنند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن