مقاله نویسی و روش تحقیق

دسترسی به پایان نامه های دانشگاه شهید بهشتی به صورت متن کامل

دسترسی به پایان نامه های دانشگاه شهید بهشتی به صورت متن کامل

زین‌العابدینی عضو هیأت علمی گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که برخی از محققان و پژوهشگران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند مشکل دسترسی به منابع اطلاعاتی است که باید آزاد و قابل دسترس باشد.
وی در همین رابطه ادامه داد: در این راستا دانشگاه شهیدبهشتی دسترسی به کل پایان‌نامه‌های دانشگاه شهید بهشتی را به صورت متن کامل در سایت دانشگاه خود لحاظ کرده که با این مهم در کنار ارائه خدمات به محققان از سرقت علمی نیز جلوگیری می‌شود.

وی افزود: نبود حمایت مالی، تجهیزات و امکانات، بها ندادن به پژوهشگران، کمبود سرانه پژوهشی، سهم اندک پژوهش از تولید ناخالص ملی و مسائل دیگری در بحث پژوهش در کشور به عنوان نقاط ضعف مطرح می‌شود که ما در بحث دسترسی به منابع اطلاعات توانسته‌ایم گام‌هایی را برای محققان کشور بردا‌ریم.

رییس کتابخانه مرکزی دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: مجموعه پژوهش‌های تحصیلات تکمیلی و PHD مجموعه‌ای ارزشمند است که با همت کارشناسان در سایت کتابخانه دانشگاه شهید بهشتی قابل دسترسی است.

وی عنوان کرد: ما تلاش کردیم با مجلات، نشریات خارجی، پایان‌نامه‌ها و 80 کتاب الکترونیکی را در اختیار پژوهشگران قرار دهیم، تا پژوهش‌ها غنی‌تر، محتوایی‌تر و خدمات کیفی‌تر ارائه شود.

عضو هیأت علمی گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی عنوان کرد: سهم و نقش پژوهش در شناخت و حل مسائل کشور و تأثیر آن در توسعه و پیشرفت اقتصاد موضوع مهمی است که باید همگی در این راستا گام بردا‌ریم و در این راستا نباید از علم اطلاعات، دسترسی به منابع اطلاعات و سایر عوامل وابسته غافل شویم.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن