اخبار دکتری مدیریت

زمان اعلام نتایج اولیه و نهایی کنکور دکتری سال 1396

 

زمان اعلام نتایج اولیه و نهایی کنکور دکتری سال 1396 

وزیر علوم گفت: ظرفیت پذیرش مقطع دکتری برای تمام رشته‌های مصوب شورای گسترش آموزش عالی در هر رشته ۵ تا ۷ نفر است و نتایج نهایی این آزمون، شهریورماه ۹۶ اعلام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد فرهادی امروز جمعه از حوزه امتحانی آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۶ در دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه تهران بازدید کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جمع خبرنگاران، با اشاره به برگزاری امروز آزمون دکتری سال ۹۶ اظهار داشت: پس از اعلام نتایج نهایی، داوطلبان به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند تا سوابق تحصیلی آنها بررسی شود و سپس در اواخر شهریور ماه سال آینده نتایج نهایی منتشر خواهد شد.

وی با بیان اینکه ظرفیت پذیرش در رشته‌های مصوب شورای گسترش آموزش عالی برای تمام دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه آزاد در دوره دکتری، در هر رشته ۵ تا ۷ نفر است ادامه داد: افزایش بی رویه ظرفیت تحصیلات تکمیلی خلاف است و کمیته‌ای مدتها پیش در وزارت علوم تشکیل شده که درخواست راه‌اندازی رشته‌ها را به سرعت بررسی می کند و مجوزها صادر می‌شود.

وزیر علوم درباره اولویت برنامه های این وزارتخانه برای سال آینده، اظهار داشت: روند کیفی‌سازی آموزش عالی و ساماندهی‌ها در سال آینده نیز دنبال می‌شود و بر توسعه رشته‌های بین‌ رشته ای و آموزش‌های تحصیلات تکمیلی به خصوص هدفمندسازی مقطع دکتری تأکید داریم.

همچنین رئیس سازمان سنجش  گفت: نتایج اولیه آزمون دکتری سال ۹۶ اواخر فروردین ماه به صورت کارنامه اعلام می‌شود و داوطلبان از نیمه اول اردیبهشت ماه می‌توانند برای انتخاب رشته اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش صبح امروز جمعه در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۶ در دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه تهران در جمع خبرنگاران، گفت: نتایج نهایی آزمون دکتری هفته اول شهریور ماه سال ۹۶ اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز بیش از ۲۶۰ هزار نفر در گروه‌های آموزشی مختلف در ۲۴۴ رشته در ۵۲ شهرستان کشور در آزمون دکتری شرکت کردند، افزود: ۴۲ درصد شرکت کنندگان خانم و ۵۸ درصد شرکت کنندگان در آزمون دکتری امسال، آقا هستند.

خدایی با بیان اینکه نتایج اولیه این آزمون اواخر فروردین ماه اعلام می‌شود و داوطلبان از نیمه اول اردیبهشت ماه می توانند برای انتخاب رشته اقدام کنند، افزود: انتخاب رشته به این صورت است که داوطلبان هم در سازمان سنجش و هم در سایت دانشگاه آزاد رشته‌های مورد علاقه خود را به ترتیب اولویت انتخاب می‌کنند.

رئیس سازمان سنجش تاکید کرد: پس از انتخاب رشته دانشجویان به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند تا سوابق تحصیلی آنها بررسی شود و نتیجه نهایی نیز هفته اول شهریور ماه اعلام می‌شود.

وی، ظرفیت پذیرش در این دوره از برگزاری آزمون مقطع دکتری را ۲۲ هزار نفر در کل ظرفیت‌های آموزش عالی عنوان کرد.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن