مقاله نویسی و روش تحقیق

معرفی انتشارات وایلی (Wiley)

معرفی انتشارات وایلی (Wiley)

شرکت جان وایلی و پسران (John Wiley & Sons) که به اختصار وایلی نیز نامیده می‌شود، ناشری بین‌المللی است که تخصصش چاپ عناوین آکادمیک می‌باشد. این شرکت محصولات بسیار متنوعی از قبیل کتاب، ژورنال و دایره‌المعارف را به صورت چاپی و الکترونیک منتشر می‌کند. علاوه‌براین، شرکت مذکور عرضه کننده‌ی محصولات و خدمات آنلاین و محتوای آموزشی و تحصیلی، برای دانشجویان لیسانس، فوق لیسانس و مقاطع بالاتر از آن نیز می‌باشد. بسیاری از مردم با نام مجموعه کتاب‌های «برای ساده‌لوح‌ها» (For dummies) آشنا هستند. این مجموعه تنها یکی از ده‌ها محصول این شرکت است.
شروع کار انتشارات وایلی (Wiley) به سال 1807 میلادی، یعنی هنگامی که چارلز وایلی 25 ساله چاپخانه‌ای کوچک را در شهر منهتن تاسیس کرد، باز می‌‌گردد. این چاپخانه ابتدا به انتشار عناوین دریافتی از دیگر ناشران می‌پرداخت، تا این‌که در نهایت توانست مهارت‌های جذب سرمایه و پخش را به توانایی‌های چاپ خود بیفزاید و به یک ناشر تمام عیار تبدیل شود.
چارلز پس از فراز و نشیب و اقدام به شراکت و لغو آن پس از شش سال، در سال 1826 درگذشت و پسر وی، جان، این کسب‌وکار خانوادگی‌ را برای 65 سال آینده در دست گرفت. در ابتدا انتشارات وایلی فقط کتاب‌های ادبیات و رمان را منتشر می‌کرد.
انتشار کتاب‌های نویسندگان مطرحی هم‌چون ویکتور هوگو، ادگار الن پو، چارلز دیکنز و کریستین اندرسون موجب شهرت و محبوبیت این ناشر گردید. اما جان تصمیم گرفت رفته رفته تمرکز خود را از حوزه‌ی رمان و ادبیات برداشته، بر حوزه‌های علمی، فنی، پزشکی و دیگر حوزه‌ها معطوف دارد. هنگامی که پسران جان وارد کسب‌وکار پدر و پدربزرگ خود شدند، جان تصمیم گرفت نام شرکت را به «جان وایلی و پسران» (John Wiley & Sons) تغییر دهد.
انتشارات وایلی هم‌زمان با برگزاری جشن 175 سالگی خود در سال 1982، با خرید «شرکت آموزشی ویلسون» به حوزه‌ی آموزش و تحصیلات آکادمیک وارد شد. پس از این در سال‌های 1989، 1996 و 2007، اقدام به خرید و ادغام چندین ناشر آکادمیک نمود که انتشارات انگلیسی «Blackwell» که پیش از این یکی از شرکای تجاری وایلی به‌شمار می‌رفت، جزو این دسته محسوب می‌شود.
ظهور اینترنت بالاخره به شرکت وایلی این امکان را داد که گستره‌ی وسیعی از محصولات و خدمات خود را به‌همراه پلتفرم علمی، فنی، پزشکی و حرفه‌ای شرکت به نام «کتابخانه‌ی آنلاین وایلی» (Wiley Online Library) را به‌صورت آنلاین به مشتریان خود عرضه نماید.
انتشارات وایلی در حال حاضر محصولات خود را در دو قالب دیجیتال و چاپی منتشر می‌کند. برخی از کتاب‌ها و عناوین تنها به‌صورت چاپی و گروهی از آن‌ها هم به‌صورت چاپی و هم به‌صورت دیجیتال قابل تهیه می‌باشند.
معروف‌ترین برندها و بخش‌های مختلف این انتشارات به‌شرح زیر است:
منبع: http://blog.elearnica.ir

 

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن