اخبار دکتری مدیریت

امکان گذراندن فرصت‌های مطالعاتی کوتاه‌مدت برای دانشجویان دکتری

امکان گذراندن فرصت‌های مطالعاتی کوتاه‌مدت برای دانشجویان دکتری

رییس سازمان امور دانشجویان از امکان گذراندن فرصت‌های مطالعاتی کوتاه‌مدت برای دانشجویان مقطع دکتری خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر مجتبی صدیقی در مراسم انتخاب دانشجوی نمونه سال 94 که عصر امروز با حضور معاون اول رییس‌جمهور، وزیر علوم، وزیر بهداشت و جمعی از مسؤولان دانشگاهی در نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد، با تاکید بر اینکه دانشجویان نمونه از نظر همه ابعاد علمی، آموزشی، اجتماعی، فرهنگی و غیره شایسته تقدیر هستند، افزود: آیین‌نامه انتخاب دانشجوی نمونه سال گذشته اصلاح شد و به تائید وزرای علوم و بهداشت رسید. در آیین‌نامه جدید شاخص‌ها ارتقاء یافت و سقف و کف امتیازات مشخص شد. امسال دانشجویان نمونه ابتدا در دانشگاه انتخاب شده و سپس به وزارتخانه‌ها معرفی شدند.

وی اظهار کرد: به طور کلی 2248 دانشجو در سطح دانشگاه انتخاب شدند که از این میان در نهایت 40 نفر به عنوان دانشجوی نمونه کشوری برگزیده شدند که 27 نفر آنها در دانشگاه‌های وزارت علوم و 13 نفر در دانشگاه‌های وزارت بهداشت مشغول به تحصیل هستند. همچنین از این تعداد 25 نفر آقا و 15 نفر خانم هستند.

رییس سازمان امور دانشجویان در مورد امکاناتی که به دانشجویان نمونه ارائه می‌شود، توضیح داد: امکان ادامه تحصیل در سطوح بالاتر برای دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از طریق آیین‌نامه استعداد درخشان فراهم شد. همچنین به این دانشجویان جوایز نقدی در حد بضاعت دو وزارتخانه اعطا می‌شود و دانشجویان دکتری می‌توانند فرصت مطالعاتی کوتاه‌مدت را در خارج از کشور بگذرانند. همچنین در صورت موافقت بنیاد ملی نخبگان، دانشجویان نمونه می‌توانند از امکانات این بنیاد بهره‌مند شوند.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن